حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
آیین‌های شب قدر در بناب برگزار شد
30 مارس 2024 - 11:51
شناسه : 17281
بازدید 113
4
همزمان با اولین شب از لیالی قدر؛ نخستین شب از لیالی قدر شب شنبه با حضور جمع زیادی از اهالی مؤمن شهرستان بناب در مساجد و حسینیه ها برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش بناب پرس، نخستین شب از شب‌های قدر در مسجد جامع (مصلای اعظم) این شهر برگزار و مردم مومن آیین احیا را برگزار کردند.

در این آیین آیت الله عبدالمجید باقری بنابی پس از اقامه نماز مغرب و عشاء پیرامون فضیلت ماه رمضان و شب‌های قدر و نیز شخصیت والای امام علی (ع) سخنرانی و آیین ویژه این شب با مرثیه‌سرایی مداحان اهل بیت (ع) و عزاداری خیابانی آغاز شد.

شیفتگان و عاشقان راستین ولایت در این مراسم تا پاسی از شب به آیین های مختلف نماز، تلاوت قرآن و اعمال مخصوص شب نوزدهم پرداختند و دعای جوشن کبیر بصورت دسته جمعی و با تلاوت قاریان ممتاز شهر قرائت شد.

در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین ناصر اصغری طی سخنانی به بیان فضایل امام عصر ارواحنا فداه پرداخت و دعا برای فرج آن امام زمان را بهترین اعمال این شب عنوان کرد و از مؤمنین خواست برای فرج بیشتر دعا کنند و آن حضرت را بیشتر یاد کنند.

مراسم “بک یا الله” را با گذاشتن قرآن بر سر و با ذکر “الغوث الغوث خلصنا من‌النار یا رب” و “العفو” با استغاثه به درگاه احدیت آخرین آیین این مراسم معنوی بود که با نفس گرم آیت الله عبدالمجید باقری بنابی مدیر حوزه علمیه به انجام رسید و شور و حال خاصی را به مراسم بخشید.

حضور مالک رحمتی استاندار جوان آذربایجان شرقی، فرماندار، مسئولان ادارات، جوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان در این محفل معنوی رونق بیشتری داشت.

این آیین‌ها شب‌های ۲۱ و ۲۳ رمضان نیز در مناطق مختلف شهرستان و همچنین مسجد جامع برگزار خواهد شد.

تصاویر:

مراسم شب 19

 

لینک کوتاه:     http://bonabpress.ir/?p=17281

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.