حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
آنچه که در جلسه طرح سوال شورای شهر از شهردار بناب گذشت
28 می 2020 - 12:53
شناسه : 4510
بازدید 124
3

جلسه علنی شورای شهر بناب امروز به منظور طرح سوال از شهردار بناب با حضور شهردار برگزار شد. «محمدباقر ولایی»، رئیس شورای اسلامی شهر بناب در این نشست ضمن خوش آمدگویی خواستار انعکاس واقعیت‌ها توسط اصحاب رسانه شد و گفت: سه تن از اعضای محترم شورا آقایان رحیمیان، خیرالهی و پورجعفر جمعا ۱۸ سوال طرح […]

ارسال توسط :
پ
پ

جلسه علنی شورای شهر بناب امروز به منظور طرح سوال از شهردار بناب با حضور شهردار برگزار شد.

«محمدباقر ولایی»، رئیس شورای اسلامی شهر بناب در این نشست ضمن خوش آمدگویی خواستار انعکاس واقعیت‌ها توسط اصحاب رسانه شد و گفت: سه تن از اعضای محترم شورا آقایان رحیمیان، خیرالهی و پورجعفر جمعا ۱۸ سوال طرح کرده اند و در مهلت مقرر به شهردار ابلاغ شده است و در این جلسه با حضور شهردار به سوالات مطرح شده پاسخ خواهد داد

«وحید خیرالهی»، یکی از اعضای سوال کننده شورای شهر بناب گفت: شهردار با عدم رعایت ماده ۱۰۱ قانون شهرداری ها از اراضی تفکیک شده کمتر از ۵۰۰ مترمربع با سند شش دانگ سرانه دریافت کرده و موجبات نارضایتی شهروندان را فراهم آورده است.

وی افزود: طبق ماده ۷۹ قانون شهرداری ها، شهردار بناب به عنوان ذیحساب موظف است تا پانزدهم هر ماه حساب درآمد و هزینه ماه قبل را به شورای شهر ارائه نماید، و در این رابطه بدون رعایت قانون فوق و علیرغم رد مصوبه شورای شهر مبنی بر ترک تشریفات مبلغ ۴۵۹ میلیون تومان از آقای یونس سلیمان زاده دریافت کرده است.

خیرالهی در ادامه سوالات خود اظهار داشت: آقای شهردار توجهی به مصوبات شورا ندارد بطوری که در سال ۹۸ هیچ طرح اولویت دار از جمله پروژه شمس تبریزی و اسماعیل بیگ را اجرایی نکرده است.

این عضو شورای شهر از خاک خوردن دستگاه بخار اطوی آسفالت در جایگاه شهرداری انتقاد کرد و گفت: آقای شهردار با استفاه از تفویض اختیار اقدام به خرید این دستگاه کرده و دستگاه مزبور هیچگونه کارایی ندارد.

«محسن رحیمیان»، دومین سوال کننده از اعضای شورا از شهردار با اشاره به تصویب پرداخت غرامت ۷۰۰ میلیون تومانی به پیمانکار پاساژ الغدیر گفت: علیرغم درخواست گزارش از شهردار در مورد پاساژ الغدیر و برج بلور، متاسفانه پس از سپری شدن چند سال جوابیه ای ارائه نشده است.

رحیمیان در ادامه سوالات خود به در خصوص اجرای حذف کندروها اظهار داشت: در این خصوص ۱۵ بند از شهردار با توجه به عدم توجه به اصول زیست محیطی که موجب نارضایتی طرفداران محیط زیست گردیده است، سوال شده ولی تاکنون پاسخی نداده است.

وی همچنین سوالات خود در مورد ضرر و زیان ناشی از واگذاری استخر شهرداری به بخش خصوصی و عدم رعایت دستورالعمل های بودجه ای مصوب شورای شهر، اقدام به خرید بولدوزر از سازمان همیاری و عدم رعایت دستورالعمل بودجه شهرداری در برنامه ششم توسعه دولت در کاهش تصدی گری در امورات شهرداری را مطرح و خواستار پاسخ قانع کننده از شهردار گردید.

«علی پورجعفر»، عضو دیگر شورا و سومین سوال کننده از شهردار بناب نیز با اشاره به اینکه شهردار دو نفر کارمند رسمی شهرداری را برکنار و یک نیروی قراردادی را به سمت مسئول امور اداری منصوب کرده است، گفت: شهردار توجهی به آیین نامه استخدامی شهرداری ندارد و باید پاسخگو باشد.

وی با انتقاد از کیفیت آسفالت های بازیافت شده در سطح شهر ابراز کرد: با توجه به گزارشات شهردار بیش از دو هزار تن آسفالت در سطح شهر پخش شده، شهردار محترم با ارائه مستندات بهای تمام شده و دلیل بی کیفیتی آسفالت بعد از چند ماه را توضیح دهند.

«محبوب تیزپاز نیاری»، شهردار بناب در پاسخ به سوالات در خصوص اجرای ماده ۱۰۱ گفت: اصلاحیه ماده ۱۰۱ مصوب سال ۱۳۹۰ شهرداری را مجاب به دریافت سرانه از املاک قبل از تفکیک شده بیش از ۵۰۰ متر نموده است، لذا در این رابطه بنده در اجرای قوانین شهرداری از طرف برخی اعضای شورا خواه به لحاظ دلسوزی، خواه به لحاظ رفاقت صنفی با افراد و یا رودربایستی به شدت تحت فشار هستم. بنابراین استنباط من از طرح این سوال این است شهرداری را درگیر برخی مسائل حاشیه ای بکنند تا نتواند کار کند. اگر اصرار دارید از تفکیک املاک سرانه دریافت نشود فی المجلس تصویب بکنید ما هم نگیریم و این موضوع را بارها نیز گفته ام.

وی در خصوص اجرای ماده ۷۹ قانون شهرداری ها نیز گفت: طبق قانون کلیه دریافت ها، پرداخت ها و درآمد و هزینه هارا گزارش داده ایم و دریافت مبلغ ۴۵۹ میلیون تومان از آقای سلیمان زاده بر اساس آگهی مزایده و سیر مراحل قانونی انجام شده است.

تیزپاز در خصوص سوال عدم توجه به مصوبات شورای شهر اظهار داشت: کلیه اقدامات انجام یافته شهرداری با رعایت ماده ۶۸ و ۷۹ قانون شهرداری و مصوبات شورا ۴۷٪ کار عمرانی و ۵۳٪ صرف هزینه های جاری شهرداری شده است.

شهردار بناب از عدم اطلاع عضو شورا از کارکرد دستگاه اطوی آسفالت گلایه کرد و تصاویر کارکرد این دستگاه در نقاط مختلف شهر را به حضار نشان داد.

وی در خصوص تخلفات صورت گرفته در احداث پاساژ الغدیر گفت: مسببین و عوامل تخلفات خودشان باید پاسخگو باشند و مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان غرامت نیز اخیرا طبق مصوبه شورا به پیمانکار این طرح پرداخت شده است.

تیزپاز نیاری در مورد موضوع حذف کندروهای اتوبان بعثت تصریح کرد: تاکنون هیچ شهرداری به علت جریان سازی و رفتارهای پوپولیستی برخی افراد جرات ورود به این موضوع را نداشت، بنده در این موضوع جسورانه عمل کردم و با کارهای کارشناسی شده و رعایت موازین و مصوبات شورای ترافیک و در نهایت شورای شهر با اخذ تمام مجوزهای لازم ورود کرده و در نتیجه ۶۸۰ درخت را جابجا و به بهترین مکان و تفرجگاه انتقال داده ام و ۹۰٪ درختان سرسبز مانده اند.

وی افزود: در حالیکه این اتوبان قبلا طوری طراحی شده بود که عرض کندرو از عرض تندرو بیشتر بود و احیانا اگر تصادفی در تندرو روی می داد محلی برای توقف خودرو در تندرو وجود نداشت.

شهردار بناب در ادامه پاسخ به سوالات با اشاره به اینکه کلیه اقدامات انجام شده در شهرداری با رعایت قانون یا در راستای تفویض اختیارات شهردار و یا مصوبه مستقیم شورای شهر صورت گرفته است، یادآور شد: استخر شهرداری بناب طبق مصوبه شورای محترم به خصوصی واگذار و کارکنان استخر نیز در بدنه شهرداری بکار گرفته شدند؛ همچنین خرید بولدوزر نیز طبق مصوبه شورا و پیش بینی در بودجه خریداری شد و در عرض ۶۰ روز کارکرد پولش رو درآورده است.

وی با بیان اینکه هیچ کارمند رسمی در شهرداری وجود ندارد، گفت: جابجایی نیروی انسانی و تغییر سمت افراد در شهرداری از اختیارات شهردار بوده و در این رابطه هیچ فرد یا افرادی دخالتی ندارند.

محبوب تیزپاز نیاری در حاشیه پاسخ به سوالات اعضای سوال کننده شورای شهر عنوان کرد: هر سوال و مخالفتی از هر مسئولی باید یک نقطه مشخص و پایانی داشته باشد، اما برخی از اعضای شورای شهر از اول کار بنده ساز مخالفت زده و پای هیچ طرح یا لایحه ای را امضاء نکرده اند.

وی ادامه داد: مخالفت دائمی برتی اعضا بیشتر نشانگر مطرح بودن منافع شخصی، جناحی یا صنفی است؛ از ده تماسی که با بنده صورت می گیرد، حداقل هشت مورد آن درخواست خلاف قانون از طرف مقامات یا از طرف برخی اعضای شورا است. چرا شهرداری را درگیر حواشی می کنیم تا وظیفه ذاتی خود دور باشد و چرا عده ای نمی خواهند شهرداری نتیجه بگیرد؟

به گزارش بناب پرس، در جلسه شورای شهر بناب امروز چهارشنبه ۷ خرداد ماه با حضور اعضای شورا، شهردار و خبرنگاران رسانه ها در صحن شورای شهر برگزار شد، در مجموع ۱۸ سوال به صورت کتبی در خصوص عملکرد شهرداری از شهردار بناب پرسیده شده بود که در این جلسه شهردار بناب به این سوالات پاسخ داد.

گفتنی است که در این نشست پس از مطرح شدن سوالات سه نفر از اعضای شورای شهر و پاسخ‌گویی شهردار، اعضای سوال کننده اعلام کردند که از پاسخ‌های تیزپاز نیاری، شهردار بناب قانع نشدند بنابراین مقرر شد ظرف ۱۰ روز آینده مجددا شهردار با حضور در شورای شهر پاسخ‌گوی سوالات مطرح شده باشد.

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.