حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
آذربایجان‌شرقی نیازی به سرمایه‌گذاری در فولاد ندارد/ هیچگونه کمبود آرد در آذربایجان‌شرقی نداریم
15 اکتبر 2020 - 17:16
شناسه : 5622
بازدید 119
5

جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب با حضور نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، دبیر ستاد تسهیل استان، فرماندار، روسای ادارات، صنعتگران و تولید کنندگان شهرستان برگزار شد. آذربایجان‌شرقی نیازی به سرمایه‌گذاری در فولاد ندارد/ هیچگونه کمبود آرد در آذربایجان‌شرقی نداریم به گزارش […]

ارسال توسط :
پ
پ

جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب با حضور نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، دبیر ستاد تسهیل استان، فرماندار، روسای ادارات، صنعتگران و تولید کنندگان شهرستان برگزار شد.

آذربایجان‌شرقی نیازی به سرمایه‌گذاری در فولاد ندارد/ هیچگونه کمبود آرد در آذربایجان‌شرقی نداریم

به گزارش بناب پرس به نقل از فارس، رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب با بیان اینکه برای کنترل قیمت ها و همچنین نیازهای مردم و تأمین مایحتاج آنها جلسات تنظیم بازار تشکیل شود؛ اظهار داشت: در این جلسات کمبودها و نیازهای شهرستان احصاء و نسبت به تأمین آنها اقدام می شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان الزامی است؛ گفت: محدودیت هایی که اعمال می شود توسط بانک مرکزی اقدام و سریعاً رفع می شود.

حبیب امین زاده سپس با بیان اینکه آذربایجان شرقی در خصوص فولاد به اشباع رسیده است؛ تصریح کرد: در این استان دیگر نیازی به سرمایه گذاری در فولاد وجود ندارد و در نهایت کارهای فازهای توسعه صورت خواهد گرفت و به دلیل محدودیت منابع آب و عدم امکان تأمین زنجیره تولید فولاد باید سرمایه گذاران این بخش به سرمایه گذاری در تأمین نیازهای اولیه فولاد مبادرت کنند.

امین زاده یادآور شد: آذربایجان شرقی در بحث تولید شیرینی و شکلات مقام دوم کشوری را داراست ، لذا برنامه ریزی ما برای تکمیل زنجیره تولید شیرینی و شکلات است.

وی با تأکید بر اینکه خیلی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی بناب در سطح شهرستان قابل حل است؛ گفت: پرداخت ۵۰ میلیارد تومان در قالب وام سرمایه و ۵۰ میلیارد تومان در قالب سرمایه ثابت برای واحدهای مورد نیاز از طریق استان قابل پرداخت بوده و نیاز به ارسال پرونده به مرکز نیست.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه سرمایه گذاری باید هدفمندانه باشد، بر لزوم برگزاری دوره های آموزشی برای واحدهای تولیدی و صنعتی تأکید کرد.

حبیب امین زاده همچنین در حاشیه این جلسه با اشاره به حل مشکل نان در سطح استان اظهار داشت: در هر شهرستان و نانوایی احساس شود که نیاز وجود دارد، ظرفیت نان را در همان محل افزایش می دهیم.

وی با بیان اینکه برای تأمین رفاه مردم در خصوص افزایش ظرفیت هیچ مشکلی نداریم؛ افزود: اختلاف فاحش قیمت آرد دولتی با قیمت آرد آزاد باعث بروز برخی مشکلات طی روزهای اخیر شد که با افزایش ظرفیت پخت نانوایان این مشکل برطرف شد.

رئیس سازمان صمت استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه امکان افزایش ظرفیت جدید نانوایی را نداریم؛ تصریح کرد: هم اکنون ۳ برابر استاندارد لازم در استان نانوایی داریم.

امین زاده خاطرنشان کرد: با افزایش سهمیه آرد شهرستان ها و بالا بردن ظرفیت پخت توسط نانوایان آرامش به صف های نانوایی بازگشته و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

مهاجرت سرمایه‌گذاران بنابی به دلیل بدقولی شهرک‌های صنعتی/ مخابرات پاسخگو نیست

حجت الاسلام محمد باقری بنابی در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از مدیرکل شهرک های صنعتی استان آذربایجان شرقی بخاطر رفع موانع توسعه شهرک صنعتی بناب اظهار کرد: اگر در موعد مقرر مشکلات توسعه این شهرک حل می شد، در شهرستان بناب مشکلی بنام بیکاری را نداشتیم.

وی بیان کرد: صنایع تبدیلی کشاورزی پاک باید در این شهرستان توسعه یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی سپس با تأکید بر اینکه یکی از مصوبات این جلسه باید رفع مشکل صادرکنندگان در بحث تعهد ارزی باشد؛ افزود: یکی از مصوبات این نشست باید این باشد که بخاطر تعهدات ارزی صادرکننده را به مجموعه های مختلف دعوت نکنند و نمی خواهیم از تریبون مجلس به این موضوع ورود کنیم و اگر لازم شد دستگاه های نظارتی موضوع تعهدات ارزی صادرکنندگان را در بانک مرکزی بررسی کنند.

باقری بنابی با بیان اینکه بخاطر تأخیر در واگذاری قطعات شهرک صنعتی در بناب سرمایه گذاران زیادی از این شهرستان مهاجرت کردند؛ گفت: متولی صنعت استان باید مطالبه گری کند که توسعه شهرک صنعتی بناب کی تفکیک و کی در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از اقدام قوه قضائیه در بازگرداندن دشت مغان تصریح کرد: اقدام قوه قضائیه اقدام خوبی بود ولی امیدواریم این موضوع در خصوص سایر واگذاری ها نیز انجام گیرد.

باقری بنابی در عین حال اضافه کرد: برای نصب یک دکل معلوم نیست دنبال چه کسی برویم، هم اکنون در خیلی از روستاها مشکل تلفن ثابت داریم و در شهرک صنعتی نیز مشکل اینترنت داریم ولی هیچ کس در این مجموعه جوابگوی شهرستان ها نیست.

وی با بیان اینکه از خصوصی سازی واقعی باید حمایت کنیم؛ تصریح کرد: اگر مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی بناب به موقع رفع موانع می شد، الآن بهترین شهر صنعتی ایران بناب بود.

باقری بنابی در ادامه با اشاره به مشکل زنجیره تولید فولاد در استان خاطرنشان کرد: با توجه به عدم تأمین خوراک برای این صنعت، فولاد استان را در آینده بغرنج می بینم و اگر در آینده زنجیره فولاد تکمیل نشود فولاد آذربایجان شرقی با چالش جدی مواجه خواهد شد.

سرمایه‌گذاران در بناب برای سرمایه‌گذاری زمین ندارند/ افزایش ۶۷ درصد صادرات بناب

شهریار فتحی در این اظهار داشت: بناب به عنوان یکی از قطب های مهم صنعتی استان آذربایجان شرقی است و مسئولان استان باید نگاه ویژه ای به این منطقه داشته باشند.

وی با بیان اینکه شهرستان بناب ظرفیت بسیار بالایی در امر تولید و صادرات غیرنفتی دارد؛ افزود: نباید اجازه بدهیم سرمایه گذاران به دلیل عدم وجود زمین در شهرک صنعتی از این شهرستان کوچ کنند.

رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب با اشاره به افزایش ۶۷ درصدی میزان صادرات در ۶ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بر حل مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی از جمله بخشودگی جرائم، تأمین نقدینگی و کاهش بوروکراسی اداری برای سرمایه گذاران تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، در ادامه این جلسه مشکلات ۱۸ واحد تولیدی و صنعتی بناب مطرح و تصمیمات لازم برای رفع موانع آنها اتخاذ شد.

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.