حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
%۴۰ جمعیت بناب در بافت‌های فرسوده ساکن هستند/ نهایی شدن طرح جامع بناب
29 ژوئن 2020 - 16:14
شناسه : 4855
بازدید 104
5

%۴۰ جمعیت بناب در بافت‌های فرسوده ساکن هستند/ نهایی شدن طرح جامع بناب به گزارش بناب پرس به نقل از فارس، مهدی اسحقی نژاد در جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان بناب با بیان اینکه ۲۱ میلیون نفر از جمعیت کشور در مناطق بافت فرسوده ساکن هستند؛ اظهار داشت: ۲۵ درصد جمعیت کشور در مناطق سکونتگاه های […]

ارسال توسط :
پ
پ

%۴۰ جمعیت بناب در بافت‌های فرسوده ساکن هستند/ نهایی شدن طرح جامع بناب

به گزارش بناب پرس به نقل از فارس، مهدی اسحقی نژاد در جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان بناب با بیان اینکه ۲۱ میلیون نفر از جمعیت کشور در مناطق بافت فرسوده ساکن هستند؛ اظهار داشت: ۲۵ درصد جمعیت کشور در مناطق سکونتگاه های غیررسمی ساکن هستند.

وی با اشاره به اختصاص ۴۷۷ میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته به مناطق سکونتگاه های غیررسمی گفت: سهم شهرستان بناب از این مبلغ ۳۸ میلیارد ریال است.

معاون بازآفرینی، مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی سپس با اشاره به سیاست های موفق شهرستان بناب در اجرای طرح ها در محل های سکونتگاه های غیررسمی تصریح کرد: بخاطر مشارکت بالای مردم شهرستان در این خصوص قرار شده بناب را به عنوان شهر پایلوت کشوری مطرح کنیم و این نشان می دهد که پتانسیل و ظرفیت لازم در مسئولان و مردم شهرستان بناب برای بهبود مناطق فوق وجود دارد.

اسحقی نژاد گفت: متقاضیانی که ساکن بافت فرسوده، تاریخی و ناکارآمد شهری بوده و پروانه ساختمانی گرفته اند می توانند از تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی با سود ۹ درصد استفاده کنند و تاکنون در سطح استان ۳ هزار و ۵۰۰ واحد را جهت استفاده از این تسهیلات معرفی کرده ایم و بانک عامل بانک مسکن است.

معاون بازآفرینی، مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از کسب رتبه اول تخصیص و جذب اعتبارات بازآفرینی استان توسط شهرستان بناب خبرداد.

حجت الاسلام محمد باقری بنابی در این جلسه با اشاره به اهتمام مسئولین برای ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی اظهار داشت: بنده در دوره نهم مجلس نیز نسبت به این موضوع و جلسات آن حساسیت ویژه داشتم و حداقل ماهیانه و یا دو ماهانه با تشکیل منظم جلسات ستاد بازآفرینی شاهد خروجی های خوبی باشیم و لازم است این کارگروه در کنار توجه به مسائل عمرانی در خصوص کیفیت زندگی، آموزشی، فرهنگی و بالا رفتن میزان درآمد ساکنین این محلات نیز اهتمام لازم صورت گیرد.

وی با تأکید بر ضرورت راه اندازی کمیته های مردمی در این محلات گفت: باید از ظرفیت بالای مردم و ساکنان محلات استفاده شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نهایی شدن طرح جامع بناب طی روزهای آتی افزود: بعد از ابلاغ طرح جامع با نصب نیوجرسی مانع گسترش و توسعه مناطق سکونتگاه های غیررسمی خواهیم شد و بعد از ابلاغ طرح جامع باید از ادامه ساخت و سازهای بی رویه و غیرقانونی جلوگیری شود.

فرماندار بناب نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از یک هزار و ۴۰۰ هکتار محدوده شهری بناب ۴۷۰ هکتار را بافت های فرسوده و ناکارآمد تشکیل می دهند؛ افزود: ۴۰ درصد جمعیت شهری بناب در این مناطق ساکن هستند.

امین رفیعی با بیان اینکه بناب رتبه نخست استان را در تخصیص و جذب اعتبارات مناطق فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی به خود اختصاص داده است.

وی گفت: در ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی نباید شهرداری به تنهایی در میدان باشد بلکه تمام دستگاه ها و مردم نیز باید پای کار باشند.

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.