حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
پیاده روی اربعین کنگره عظیم جهان تشیع است
04 اکتبر 2019 - 18:08
شناسه : 2358
بازدید 69
2

امام جمعه بناب: یکی از شاخصه های معرفت و شناخت مقام و منزلت سیدالشهدا (ع) زیارت قبر مطهر او است/ امنیت، آرامش و عزت جمهوری اسلامی در جهان را مدیون خون شهیدان، مدافعان حرم و سردار قاسم سلیمانی و اعوان و انصار آنها هستیم به گزارش بناب پرس، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در […]

ارسال توسط :
پ
پ

امام جمعه بناب: یکی از شاخصه های معرفت و شناخت مقام و منزلت سیدالشهدا (ع) زیارت قبر مطهر او است/ امنیت، آرامش و عزت جمهوری اسلامی در جهان را مدیون خون شهیدان، مدافعان حرم و سردار قاسم سلیمانی و اعوان و انصار آنها هستیم

به گزارش بناب پرس، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بناب با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: یکی از شاخصه های معرفت و شناخت مقام و منزلت سیدالشهدا علیه السلام سفارش و تأکید اولیای دین و حجج معصومین علیهم السلام بر زیارت تربت و قبر مطهر امام حسین علیه السلام است، و این خصوصیت از آدم تا خاتم و تا انقراض عالم سابقه نداشته و ندارد.

وی افزود: بنده پیشاپیش اربعین بر خود لازم میدانم در این خصیصه نیز کمی توجه دهم تا کاروانهای که عازم هستند، قدر و قیمت اعمال خود را بدانند و از فیوضات و آورده هایشان مراقبت کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی با تشریح ویژگی ها و آداب زیارت امام حسین علیه السلام تصریح کرد: از اخبار و احادیث چنین برمی آید زیارت امام حسین (ع) واجب یا مستحب مؤکد است و ترک زیارت امام حسین ترک حق الله و حق پیغمبر اکرم (ص) است و طبق آثار وارده هیچ حج و عمره و جهاد و اعمال صالح دیگر در طول عمر انسان مؤمن خلاء زیارت امام حسین (ع) را پر نمی کند.

وی با بیان اینکه پیاده روی اربعین کنگره عظیم جهان تشیع است، تاکید کرد: زائران عتبات عالیات از همه مهمتر در این روزگار باید به ولی نعمت ها توجه نمود و برای کسانی که حیّاً و میّتاً کربلا و راه کربلا را فتح نمودند، هر لحظه دعا نموده و به روان پاکشان درود و صلوات و رحمت فرستاد.

خطیب جمعه بناب در ادامه افزود: فرزندان شما ۸ سال با اشقی الاشقیاء جنگیدند شربت شهادت نوشیدند، پاره پاره شدند، قدم به قدم قربانی دادند از همه وجود خود گذشتند، با خون مطهرشان هر دو ملت ایران و عراق را از بردگی و اسارت تکریتی های ناصبی و پلید رهایی بخشیدند و اسلام و کشور و مکتب عاشورا را در کل جهان مطرح نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی تصریح کرد: اکنون هم امنیت و آرامش و عزت موجود جمهوری اسلامی در کل منطقه بلکه در کل جهان مدیون و مرهون آنان و وارثان بحقّ در خون خفتگان و مظلومان تاریخ، سرداران جبهه مقاومت، مدافعان گمنام حرم، اعوان و انصار و اصحاب سردار فاتح و پیروز و رادمرد الهی قاسم سلیمانی است.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته نیروی انتظامی اذعان کرد: واجب و لازم است از حافظان امنیت عمومی کشور، این نیروی خدوم و شجاع و همیشه در سنگر انتظامی تشکر و سپاسگزاری ویژه کرد که در راستای تأمین امنیت مردم تاکنون ۱۳ هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

امام جمعه بناب با بیان اینکه فعالیت های نیروی انتظامی در جهت ایجاد نظم و برقراری قانون و امنیت بر سه اصل آگاهی، پیشگیری و پیگیری استوار است، گفت: همه مردم قدرشناس ایران اسلامی از اعماق دل از زحمات مخلصانه و شبانه روزی مجموعه شریف و فداکار نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تشکر می کنند، بویژه در شهرستان خودمان همه اهالی از عملکرد این عزیزان حافظ نظم و امنیت شاکر و متشکریم.

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.