حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
مطالبات مردمی/ جوابیه رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر بناب در مورد موضوع بوی تعفن کوی لاله
22 می 2020 - 13:20
شناسه : 4445
بازدید 67
5

در پی درج پیام یکی از مخاطبان در پایگاه خبری بناب پرس، پیگیر این موضوع از برخی مسئولین مربوطه شدیم. در نتیجه آقای جواد نظام پرست عضو شورای شهر بناب و رئیس کمیسیون اجتماعی شورا جوابیه ای را به این پایگاه خبری ارسال کرد. با عرض سلام و تشکر از پایگاه خبری بناب پرس بابت […]

ارسال توسط :
پ
پ

در پی درج پیام یکی از مخاطبان در پایگاه خبری بناب پرس، پیگیر این موضوع از برخی مسئولین مربوطه شدیم. در نتیجه آقای جواد نظام پرست عضو شورای شهر بناب و رئیس کمیسیون اجتماعی شورا جوابیه ای را به این پایگاه خبری ارسال کرد.

با عرض سلام و تشکر از پایگاه خبری بناب پرس بابت پیگیری مطالبات مردم در مورد موضوع بوی بد کوی لاله عرض شود که مشکل کوی لاله موضوعی هست که به چندین اداره و سازمان مربوط می شود. که لازم است هر ارگان در طول هم و به نحو احسن وظیفه خود را انجام دهند.

یکی اداره امور آب است که لایروبی لازم و مناسب را در مسیر قوبی چای انجام دهد تا هر گونه آبی که در رودخانه هست جاری شود و به مانداب تبدیل نشود ولی اینکار بخوبی و منظم انجام نمی شود و آب تا کوی لاله به راحتی هدایت شده و در آنجا جمع می گردد و مشکلات زیادی را برای اهالی بوچود می آورد.

اداره بعدی آب و فاضلاب هست که در برخی محلات هنوز سیستم فاضلاب مدرن را تمام نکرده و مردم مجبور می شوند از سیستم سنتی استفاده کنند و فاضلاب در نهایت به قوبی چای هدایت می شود و در آنجا تبدیل به مانداب شده به مشکل دامن می زند.

دیگر اینکه در خیلی از محلات که فاضلاب مدرن توسط اداره آب و فاضلاب کار شده ولی اهالی فاضلاب خودشان از سیستم سنتی جدا نمی کنند و بخاطر هزینه و زحمت حفاری و مسائلی مانند آن به فاضلاب مدرن متصل نمی کنند و فاضلاب خودشان را همچنان به سیستم قدیمی هدایت می کنند که از آنجا سر در می آورد و مشکلاتی را برای همشهریان در نقطه دیگری از شهر ایجاد می کنند. البته سال قبل اداره آب و فاضلاب با همکاری دادستان اقداماتی را برای مجبور کردن برخی از این محلات برای وصل کردن فاضلاب مدرن انجام دادند که موثر شد ولی کامل نشده و هنوز برخی محلات هنوز هم در این راستا اقداماتی انجام نداده اند.

مورد دیگر شهرداری است که لازم است کناره های قوبی چای را حداقل تا آخر کوی لاله کف سازی و دیوار چینی کند که در چند سال گذشته کارهایی انجام شده ولی تکمیل نشده است و لازم است اهتمام بیشتری به این امر داده شود.

بالاخره راه حل همکاری بین ادارات با نیت حل مشکل مردم بی هرگونه مقصر و کم کار جلوه دادن یکدیگر می باشد که در حال حاضر این روحیه وجود ندارد؛ و نیز از سوی مردم رعایت موضوع استفاده از سیستم فاضلاب مدرن در محلاتی که فاضلاب مدرن وجود دارد و از سوی اداره آب و فاضلاب تکمیل محلاتی است که هنوز سیستم فاضلاب مدرن آنها تکمیل نشده است. و از سوی شهرداری کف سازی مناسب رودخانه برای اینکه آب موجود و آبهای سطحی باران و کانالهای شهری که به آنجا هدایت می شوند جاری شده و به مانداب تبدیل نشوند و از سوی اداره امور آب لایروبی مسیر خارج از شهر این رود تا آب مسیر خود را تا به انتهای رود ادامه دهد. و در نهایت دخالت فرمانداری، اداره بهداشت و درمان و دادستان محترم برای ملزم کردن کردن این ادارات و مردم برای انجام وظایف خود در این خصوص است.

مسلما رسانه ها نیز با پیگیری و گوشزد کردن وظایف ادارات و سازمانها می توانند نقش مهمی در تحقق مطالبات مردم داشته باشند.

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.