حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجانشرقی: این اداره کل بر دفع پساب کارخانه کاوه سودا نظارت داشته و آن را کنترل می کند
27 فوریه 2019 - 17:54
شناسه : 706
بازدید 127
4

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: این ادره کل با همکاری سازمان های امور آب و جهاد کشاورزی بر دفع پساب این کارخانه نظارت داشته و آن را کنترل می کنند. حمید قاسمی در بازدید از کارخانه کربنات سدیم مراغه افزود: برخلاف برخی گفته ها در خصوص تولید فاضلاب صنعتی در این کارخانه، پس […]

ارسال توسط :
پ
پ

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: این ادره کل با همکاری سازمان های امور آب و جهاد کشاورزی بر دفع پساب این کارخانه نظارت داشته و آن را کنترل می کنند.


حمید قاسمی در بازدید از کارخانه کربنات سدیم مراغه افزود: برخلاف برخی گفته ها در خصوص تولید فاضلاب صنعتی در این کارخانه، پس آب تولید شده در آن، در واقع آب شور حاصل از شستشوی نمک و آهک است و شوری این پساب، از شوری اب دریاچه اورمیه کمتر است.
به گفته وی، با این حال اداره کل حفاظت محیط زیست استان بر همه فعالیت های این کارخانه، دفع پساب و مدیریت پسماند کارخانه نظارت کامل دارد و لاگن های پساب فعلی آن، هیچ مشکل زیست محیطی ندارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تاکید کرد: پس آب این کارخانه با آب دریاچه اورمیه همخوانی دارد و هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد.
قاسمی یادآور شد: شرکت آب منطقه ای استان با حساسیت کامل، آب های زیرزمینی استان و شهرستان را کنترل می کند و این شرکت تاکنون از افزایش ایی سی آب چاه ها و آب سفره های زیر زمینی منطقه گزارشی به محیط زیست نداده است، ضمن این که جهاد کشاورزی استان و شهرستان هم از مشکل پساب این کارخانه به باغ ها و زمین های زراعی منطقه گزارشی به محیط زیست ارائه نکرده است.
وی با بیان این که اداره کل حفاظت محیط زیست استان از سال ۸۹ بر لاگُن های جمع آوری پس آب کارخانه کربنات سدیم نظارت کامل دارد، افزود: لاگن‌های موجود، ایزوله و برای مدیریت پسماند محلی تعیین شده و با نظارت این اداره کل در حال مطالعه و اجراست.
ناگفته نماند در روزهای گذشته شایعاتی از آلوده شدن سفره های زیرزمینی آب و تخریب باغ های منطقه توسط کارخانه کربنات سدیم مراغه در فضای مجازی منتشر شده و برخی حساسیت ها و انتقادها را در پی داشته است.
کارخانه کربنات سدیم مراغه با تولید ۴۰۰ هزار تن کربنات سدیم، بزرگترین کارخانه تولید این محصول در کشور است و از سال ۸۴ در این شهرستان فعالیت می کند.
مواد اولیه این کارخانه نمک دریاچه اورمیه و آهک کوه های شهرستان های آذرشهر، مراغه، میاندآب و مهاباد است.

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.