حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
دخل و خرج ناموزون نانوایی ها/ مشکل تهیه نان و صف های طولانی مقابل نانوایی ها گریبانگیر مردم
12 اکتبر 2020 - 21:06
شناسه : 5531
بازدید 124
7

دخل و خرج ناموزون نانوایی ها/ مشکل تهیه نان و صف های طولانی مقابل نانوایی ها گریبانگیر مردم اهمیت نان به عنوان کالای استراتژیک در سبد مصرفی خانوارها موجب شده تا دولت با خرید تضمینی گندم و عرضه آرد یارانه ای به نانوایی ها از افزایش قیمت بی رویه این فرآورده جلوگیری کند. این در […]

ارسال توسط :
پ
پ

دخل و خرج ناموزون نانوایی ها/ مشکل تهیه نان و صف های طولانی مقابل نانوایی ها گریبانگیر مردم

اهمیت نان به عنوان کالای استراتژیک در سبد مصرفی خانوارها موجب شده تا دولت با خرید تضمینی گندم و عرضه آرد یارانه ای به نانوایی ها از افزایش قیمت بی رویه این فرآورده جلوگیری کند.

این در حالیست که نانوایان علاوه بر گرانی رسمی آرد‌ افزایش سایر هزینه های تولید، مانند دستمزد، بیمه، مالیات، اجاره بهاء، حامل های انرژی و … را عامل رشد قیمت تمام شده نان تلقی و تاکید می کنند که حتی عرضه آرد دولتی نیز قادر به پوشش همه هزینه های تولید نان نبوده است.

از اینطرف مسئولان دولتی با استناد به تثبیت نرخ آرد هر گونه افزایش قیمت نان را غیرقانونی تلقی کرده و تاکید می کنند که با هر گونه افزایش قیمت نان برخورد می شود.

این روند موجب شده است نانوایان سنتی و آزادپز را برای تهیه آرد مورد نیاز با مشکل مواجه کرده است؛ برای اینکه شرایط به گونه ای است که اغلب نانوایی ها از دخل و خرج ناموزون خود شکایت دارند و مجبور هستند کسب و کار خود را تعطیل کنند.

در این میان مردم نیز چند هفته است برای تهیه نان قوت خانوار با مشکل مواجه شده اند و بارها این مشکل را از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته و از مسئولان امر درخواست رسیدگی دارند.

متاسفانه مسئولان مرتبط با آرد و نان چندان حضور نظارتی و میدانی در سطح شهر نداشته و از پشت میز و با جملات کلیشه ای اینکه سیلوها پر از گندم است، کمبود آرد نداریم و توزیع آرد به نانوایی ها به خوبی پیش می رود، سعی در انکار و مهار بحران دارند؛ که در این میان فرماندار و بخشدار محترم اخیرا زحمت کشیده و یک بازرسی مختصر از نانوایی های سطح شهر و روستا بعمل آوردند.

از مسئولین درخواست می شود در این ایام کرونایی و در این شرایط نابسامان اقتصادی جامعه حداقل به سلامت و اوقات کاری افراد اهمیت داده و چاره ای بیندیشند.

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.