حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
جلسه کارگروه پسماند زباله های شهرستان بناب
02 ژوئن 2020 - 22:07
شناسه : 4540
بازدید 91
4

جلسه کارگروه پسماند زباله های شهرستان بناب با حضور فرماندار، بخشدار، شهردار  و سایر روسای ادارات برگزار شد به گزارش بناب پرس به نقل از روابط عمومی فرمانداری بناب، امین رفیعی صبح امروز در جلسه کارگروه پسماند زباله شهرستان با بیان این که روزانه بیش از ۱۵۰ تن زباله در سطح شهرستان تولید می شود، […]

ارسال توسط :
پ
پ

جلسه کارگروه پسماند زباله های شهرستان بناب با حضور فرماندار، بخشدار، شهردار  و سایر روسای ادارات برگزار شد

به گزارش بناب پرس به نقل از روابط عمومی فرمانداری بناب، امین رفیعی صبح امروز در جلسه کارگروه پسماند زباله شهرستان با بیان این که روزانه بیش از ۱۵۰ تن زباله در سطح شهرستان تولید می شود، گفت: در سطح شهرستان روزانه هشتاد و پنج تن زباله تولیدی داریم که سرانه تولید زباله برای هر نفر حدود یک کیلوگرم است.

فرماندار بناب با اشاره به اقدامات نسبتاً مناسب شهرداری در تفکیک زباله شد و گفت این کار هرچند آرام اما در منطقه خلیلوند در حال انجام است اما  انتظار داریم شهرداری با جدیت بیشتری این کار را انجام دهد.

وی دفع زباله‌ها در مبانی شهرستان را خوب ارزیابی کرد و گفت: دستگاه زباله سوز بیمارستان امام خمینی فعال است اما بیمارستان شهدای بناب هنوز فعال نیست که باید این کار با جدیت انجام شود.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب موضوع آبیاری اراضی کشاورزی با آب فاضلاب، غیرقابل تحمل دانست و گفت: از طریق دادستانی با افراد متخلف در این حوزه به شدت برخورد خواهیم کرد.

رفیعی ساماندهی فاضلاب های سنتی شهری را ضروری دانست و گفت: اداره آب و فاضلاب باید نگهداری انشعاب آب را با جدیت پیگیری و فاضلاب مدرن را توسعه دهد.

فرماندار بناب در پایان با تاکید بر اینکه شهرک‌های صنعتی می بایست در  دفع و تفکیک زباله همکاری داشته باشند، گفت: این شهرک ها می بایست در توسعه شهرها و روستاها فعال باشند و نباید ضرری بر مردم وارد کنند.

شهردار بناب: خودم را فدای بناب خواهم کرد

محبوب تیزپاز نیاری در این جلسه عنوان کرد: متاسفانه برخی با رفتارهای پوپولیستی سعی در حاشیه سازی علیه بنده و مجموعه شهرداری را دارند که باید بدانند با تمام قوت تا آخرین روز کاری خودم را فدای بناب خواهم کرد.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری در خصوص تفکیک زباله در بناب، گفت: شهرداری بناب به صورت پایلوت در شهرک فرهنگ باکس های زباله جهت تفکیک فراهم کرد، اما متاسفانه همشهریان عزیز استقبال نکردند و نیاز به فرهنگ سازی عمومی دارد.

شهردار بناب با بیان اینکه روزانه ۷۰ الی ۸۰ تن زباله در شهر بناب تولید می شود، گفت: ۷۰ درصد این زباله ها قابل بازیافت است و شهرداری بناب اخیرا طی قرارداد با بخش خصوصی در نظر دارد به زودی در ۵ نقطه شهرستان دستگاه هایی جهت بازیافت تعبیه کرده و از این طریق ضمن جداسازی و تفکیک زباله ها، درآمدی از طریق فروش زباله خشک به قیمت روز برای مردم فراهم خواهد شد.

علی یوسف زاده شهردار شهر خوشه مهر نیز در جلسه کار گروه پسماند شهرستان بناب، اظهار داشت: کار تفکیک زباله در خوشه مهر شروع شده است اما این کار نیاز به زمان و فرهنگ سازی دارد.

وی از کوتاهی مرغداری های اطراف خوشه مهر در حمل کودهای خود انتقاد کرد و گفت: این کار موجب آلودگی خیابان ها شهر خوشه مهر و روستاهای اطراف می شوند.

یوسف زاده افزود: شهرداری خوشه مهر  امسال برنامه خوبی برای تفکیک زباله در این شهر دارد و با کمک مسئولان شهرستان این کار را به نحو احسن انجام خواهد داد.

شهردار شهر خوشه مهر در ادامه تصریح کرد: شهرک صنعتی این شهر در جمع آوری زباله همکاری مناسبی رو انجام نمی دهند و مردم از این حوزه متضرر می شوند.

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.