حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
تمامی فرآیندهای شرکت کاوه سودا تحت نظارت و پایش محیط زیست است
12 فوریه 2019 - 20:31
شناسه : 664
بازدید 141
4

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی: تمامی فرآیندهای شرکت کاوه سودا تحت نظارت و پایش محیط زیست است معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با بیان اینکه تمامی فرآیندهای شرکت کاوه سودا تحت نظارت و پایش محیط زیست است، گفت: با توجه به پتانسیل بالای […]

ارسال توسط :
پ
پ

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی:

تمامی فرآیندهای شرکت کاوه سودا تحت نظارت و پایش محیط زیست است

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با بیان اینکه تمامی فرآیندهای شرکت کاوه سودا تحت نظارت و پایش محیط زیست است، گفت: با توجه به پتانسیل بالای آلودگی‌های زیست محیطی این واحد، تمامی فرایندهای این شرکت به لحاظ ایجاد آلودگی به صورت مستمر نظارت و کنترل می‌شود.


به گزارش بناب پرس، حسن عباس‌نژاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست فارغ از هرگونه مسائل سیاسی، اقتصادی و بر اساس وظیفه ذاتی خود جهت رفع مشکلات زیست محیطی و نظارت علمی، فنی و عملی را بر فعالیت‌های واحدهای تولیدی و صنعتی سرلوحه خود قرار داده و شرکت کاوه سودا نیز خارج از این موضوع نیست و ضمن ارج نهادن به دغدغه‌های رسانه‌ها و فعالان محیط زیست از نظرات سازنده آن‌ها همیشه بهرمنده شده است.

وی افزود: کارشناسان محیط زیست هم اکنون نظارت‌های کامل، مستمر و اساسی بر روند فعالیت این شرکت انجام می‌دهند و خوشبختانه مسئولان این شرکت نیز بر تعهدات خود مبنی بر صیانت از محیط زیست پایبند بوده و در مواقع لزوم هشدارهای لازم از سوی محیط زیست داده می‌شود .

عباس‌نژاد گفت: پساب این شرکت بر اساس طرح اولیه در لاگنها رسوبگیری و ترسیب شده و سپس پساب خنثی شده از طریق لوله به محل‌های مشخص شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه دریاچه اورمیه هدایت می‌شود و بر این روند سازمان آب منطقه‌ای نیز نظارت مستمر دارد .

وی افزود: با توجه به بررسی‌های کارشناسی انجام گرفته پارامترهای فیزیکو شیمیایی این پساب با پارامترهای فیزیکو شیمایی دریاچه اورمیه مطابقت نزدیکی داشته و به همین علت مجوز انتقال به حاشیه دریاچه صادر شده است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست افزود :جهت جلوگیری از نشت احتمالی پساب تاکنون تعداد شش لاگن از لاگنهای موجود این واحد ایزوله شده و مابقی نیز در دست اقدام است و تا پایان سال ۹۸ تمامی لاگنهای کاوه سودا ایزوله خواهند شد.

عباس‌نژاد گفت: همچنین آب‌های زیرزمینی اطراف هر سه ماه یک بار توسط سازمان آب منطقه‌ای کنترل می‌شود و بر اساس آخرین نتایج ارسالی از این سازمان مشکلی در آب‌های زیرزمینی مشاهده نشده و تا کنون گزارشی رسمی در خصوص آلودگی آب‌های زیرزمینی منطقه نیز وصول نشده است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی بیان کرد: کارشناسان و پرسنل این اداره کل بر حسب وظایف سازمانی و ایجاد گشت‌های پایش شبانه همواره بر فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی و خدماتی نظارت مستمر کرده و ضمن بهره‌گیری از ظرفیت سایر بخش‌های خصوصی و دولتی رصد کرده و با اثبات هرگونه آلایندگی در این واحدها موضوع را وفق ضوابط مورد عمل سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری و برخورد لازم را انجام خواهد داد.

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.