حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
04 فوریه 2020 - 8:22
شناسه : 3444
بازدید 109
6

عضو هیئت علمی گروه مهندسی برق دانشگاه بناب، موفق به ثبت بین‌المللی اختراع خود در زمینه استفاده از سنسورهای حرکتی در کمک به تشخیص و درمان اختلالات حرکتی شد. به گزارش بناب پرس، فریبرز رحیمی مجری این طرح با بیان اینکه ثبت پتنت جهانی حقی انحصاری است که بعد از اختراع یا ثبت یک ایده […]

ارسال توسط :
پ
پ

عضو هیئت علمی گروه مهندسی برق دانشگاه بناب، موفق به ثبت بین‌المللی اختراع خود در زمینه استفاده از سنسورهای حرکتی در کمک به تشخیص و درمان اختلالات حرکتی شد.

به گزارش بناب پرس، فریبرز رحیمی مجری این طرح با بیان اینکه ثبت پتنت جهانی حقی انحصاری است که بعد از اختراع یا ثبت یک ایده به مخترع اعطاء می شود و از نظر سازمان جهانی مالکیت فکری ایده ای که دارای نوآوری، تازگی و سودمندی باشد، قابل ثبت به عنوان اختراع است، اظهار داشت: ایده این طرح در قالب یک پروژه در مرکز اختلالات حرکتی در شهر لندن کانادا مطرح شده بود.

وی در ادامه با اشاره به جزئیات اجرای این طرح گفت: ایده استفاده از سنسورهای حرکتی در کمک به تشخیص و درمان اختلالات حرکتی در سال ۲۰۱۱ و در رابطه با پروژه مربوط به لرزه اندام فوقانی و مشکلات تشخیص عضلات درگیر و مهم در مرکز اختلالات حرکتی در کانادا مطرح شد و سپس با کمک رئیس این مرکز، مندر جوگ طرح فوق مراحل تکمیلی خود را طی کرد و روند رسمی ثبت این اختراع از سال ۲۰۱۶ آغاز گشت و سپس در مارچ ۲۰۱۹ به صورت پتنت جهانی به ثبت رسید.

گفتنی است رحیمی دانش آموخته دکترای از دانشگاه واترلو و پسادکترای مهندسی پزشکی از دانشگاه وسترن کانادا بوده و هم اکنون به عنوان استادیار در گروه مهندسی برق دانشگاه بناب فعالیت می کند.

دانشگاه بناب در حال حاضر با داشتن نزدیک به ۳ هزار دانشجو در ۱۴ رشته کارشناسی ۱۲ رشته کارشناسـی ارشـد و دو رشتـه دکترای در سه دانشکده فنی و مهندسی، علوم پایه و هنر و معماری از جمله دانشگاه های رو به رشد استان آذربایجان شرقی است.

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.