حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
20 سپتامبر 2019 - 19:20
شناسه : 2222
بازدید 85
4

امام جمعه موقت بناب: اگر ولایت پذیری نباشد حتی امام معصوم هم نمی تواند کاری را پیش برد/ سعودی‌ها ارزش نفت بالاتر از ارزش جان انسان‌هاست/ دوران غیبت امام زمان (عج) دوران تمرین وفای به عهد است، کسانی که در دوران غیبت به عهدشان وفادار باشند پس از ظهور امام هم وفادار خواهند بود به […]

ارسال توسط :
پ
پ

امام جمعه موقت بناب: اگر ولایت پذیری نباشد حتی امام معصوم هم نمی تواند کاری را پیش برد/ سعودی‌ها ارزش نفت بالاتر از ارزش جان انسان‌هاست/ دوران غیبت امام زمان (عج) دوران تمرین وفای به عهد است، کسانی که در دوران غیبت به عهدشان وفادار باشند پس از ظهور امام هم وفادار خواهند بود

به گزارش بناب پرس، حجت الاسلام والمسلمین سیدباقر سیدی بنابی در خطبه های آیین دشمن شکن جمعه شهرستان بناب با تبیین اهداف قیام عاشورای حسینی گفت: پیام عاشورا برای کل بشریت و تمام تاریخ و تقابل بین حق و باطل است، بنابراین همانطوری که در مجالس مداحان و سخنرانان همه از مظلومیت ائمه علیهم السلام می گویند به همان اندازه نیز مبارزه با ظلم و ظالم باید بیان شود.

وی با اشاره به حمله اخیر موشکی به پالایشگاه آرامکو عربستان اذعان کرد: بلافاصله مسئولان عربستان داد و بیداد راه انداخته و درخواست اعزام تیم تحقیق در این خصوص کرده و سعی می کنند مسئله را به عنوان یک اقدام جنگی مطرح کنند، اما سال هاست بر اثر جنگ افروزی عربستان در یمن ۴۱ هزار نفر مظلومانه به شهادت رسیده اند، اما کسی حق ندارد از آنها حمایت کند، گویا در حقوق بشر آنها ارزش نفت از جان انسان های یمن بالاتر است.

خطیب جمعه موقت بناب تأکید کرد: در جامعه ای که ظلم واقع شده باید قیام کرد و برای رفع ظلم مبارزه و ظالمین را سر جای خود نشاند.

وی با گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و تجلیل از مقام شامخ شهدای ۸ سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: اگر ولایت پذیری در جامعه نباشد حتی امام معصوم هم نمی تواند کاری را پیش ببرد؛ در دوران دفاع مقدس مردم ایران و جوانان این مرز و بوم با توجه به محبت صادقانه ای که به امام (ره) داشتند عملا ولایت پذیری خود را نشان دادند، و طبق فرمان امام در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور یافتند.

وی همچنین افزود: یکی از خصوصیات شیعه در برابر مکاتب دیگر برخورداری از نعمت ولایت است و آنچه امروز به شیعه در دنیا عزت داده و شیعه را در برابر تمام خطرات احتمالی دشمنان بیمه کرده و در امان نگه داشته است، پیروی از ولایت است و دشمنان نیز در تلاشند تا این نعمت را از ما بگیرند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر وفای به عهد وجود داشت، فرج اهلبیت علیهم السلام رخ می داد، اما وفا نکردند؛ گفت: دوران غیبت امام زمان (عج) دوران تمرین وفای به عهد است، کسانی که در زمان غیبت به عهدشان وفادار باشند پس از ظهور امام نیز وفادار خواهند بود. و این در حالی است که در زمان امام حسین (ع) به خود امام هم جفا کردند چون اگر به مسلم بن عقیل وفادار بودند به امام حسین (ع) هم وفا می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدی بنابی در پایان با اشاره به فرارسیدن آغاز سالتحصیلی جدید خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع تمدن ما تعلیم و تربیت است، یعنی اگر سرمایه مالی داشته باشید ولی سرمایه انسانی نداشته باشید به جایی نمی رسید و مثل همین کشورهای پولداری که می بینید پولهایشان کجا خرج شده و دست چه کسانی میرود، چون پول دارند ولی انسان ندارند.

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.