حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
امام چمعه بناب: تشکیل جلسه های بی خاصیت و تشریفاتی هیچ دردی را دوا نمی کند/ لزوم آزادسازی حریم رودخانه های اصلی بناب
29 مارس 2019 - 20:23
شناسه : 870
بازدید 68
4

امام جمعه بناب: تشکیل جلسه‌های بی‌خاصیت و تشریفاتی هیچ دردی را دوا نمی‌کنند!/هشدار تعرض به حریم رودخانه ها به گزارش بناب پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی باقری‌بنابی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب با تبریک ۲۷ رجب سالروز مبعث پیامبر اکرم(ص) همچنین ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: روز ۱۲ فروردین روز تفکیک […]

ارسال توسط :
پ
پ

امام جمعه بناب: تشکیل جلسه‌های بی‌خاصیت و تشریفاتی هیچ دردی را دوا نمی‌کنند!/هشدار تعرض به حریم رودخانه ها

به گزارش بناب پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی باقری‌بنابی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب با تبریک ۲۷ رجب سالروز مبعث پیامبر اکرم(ص) همچنین ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: روز ۱۲ فروردین روز تفکیک انقلابیون مصلحت‌گرا از انقلابیون حقیقی بود و بنیانگذار جمهوری اسلامی فرمودند« ۱۲ فروردین را عید بگیرید و همواره آن را زنده نگه دارید».

وی افزود: حرکت انقلاب اسلامی باعث شد ملت‌های دنیا به تحرک درآیند و کل استکبار را به وحشت انداخته است و این دستاورد کمی برای انقلاب اسلامی نیست، از این رو دشمنان نظام ۴۰ سال است خود را به آب و آتش می‌زنند تا این نظام را از ادامه رشد و بالندگی بازدارند و بحران‌های اقتصادی که برای ما تدارک دیده‌اند آخرین حربه دشمنان بوده و قطعاً با استقامت مردم دشمن در این جبهه نیز با شکست مواجه خواهد شد.

خطیب جمعه شهرستان بناب سپس با اشاره به فرا رسیدن ۱۳ فروردین روز طبیعت گفت: توجه کنید، طبیعتی که در اطراف ما شامل کوه‌ها، صحراها و باغ‌ها قرار دارند، بستر زندگی ما هستند و نباید آنها را سرسری بگیریم. گونه‌های طبیعت نعمات خداوندی هستند و سعی کنیم در نگهداری از این نعمت‌های خدادادی کوشا باشیم و نعمت برای ما به بلا تبدیل نشود.

باقری‌بنابی افزود: باید باور داشته باشیم هرگونه کم لطفی به محیط زیست و طبیعت همان قدر ما را از مواهب الهی محروم خواهد کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بناب با اشاره به حادثه سیل‌های اخیر در نقاط مختلف کشور تصریح کرد: مصائبی که در برخی از استان‌ها رخ داده و همه ما را ماتم زده کرده است، ناشی از مکافات عملکرد خود انسان‌هاست که با ساخت و سازهای بی‌رویه و غیرمجاز، شهرسازی‌های غیرکارشناسانه، جاده‌کشی‌های غیراصولی و بدون ضابطه و نیز تجاوز به حریم رودخانه‌ها باعث شده که این صحنه‌ها را شاهد باشیم.

باقری‌بنابی گفت: انسان‌های حکیم می‌گویند هرکس به حریم رودخانه و آب تجاوز و تعدی کند، آب نیز به خانه آنها تجاوز خواهد کرد.

وی در ادامه ضمن هشدار به مردم و مسئولان این شهرستان بر آزادسازی حریم رودخانه‌های اصلی شهر از جمله صوفی‌چای و قوبی‌چای تأکید کرد و افزود: از حوادث سیل شهرهای دیگر کشور باید درس عبرت بگیریم. در دهه‌های گذشته بنام عمران، آبادانی، بلوارکشی و خیابان‌کشی خطاهایی صورت گرفته که باید در راستای اصلاح آنها قدم برداریم.

امام جمعه بناب خطاب به مسئولان شهرستان بیان کرد: آزادسازی حریم رودخانه‌های ما در منطقه بدون وقفه باید اصلاح شود و از مقامات قضایی نیز ملتمسانه تقاضا داریم مسوولان شهر را در اجرای این طرح یاری و همراهی کنند و آنها را پشتیبانی کنند تا به صورت جهادی موانع از سر راه برداشته شوند.

باقری‌بنابی تأکید کرد: شهرک‌های صنعتی و نیروگاه و سایر واحدهای دیگر که برای آمدن آنها به این شهر در آن مقطع اظهار خوشحالی می‌کردیم، امروز اگر به موقع چاره‌سازی و چاره‌اندیشی نشود خطر در بیخ گوش ماست و اگر به موقع عمل نکنیم قایق را در سطح شهر شاهد خواهیم بود.

وی همچنین تصریح کرد: الآن جای تعلل و وقت گذرانی نیست و تشکیل جلسات بی خاصیت و تشریفاتی هیچ دردی را دوا نمی‌کنند!

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.