حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
امام جمعه بناب: همت، اهتمام و غیرت اساس همه تحول ها، تمدن ها و ترقی هاست
09 آگوست 2019 - 21:10
شناسه : 1782
بازدید 68
5

امام جمعه بناب گفت: انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است که یک چله پرافتخار و بدون خیانت به آرمانهایش پشت سر نهاده است به گزارش بناب پرس، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بناب ضن عرض تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر (ع) و عرض تبریک و گرامیداشت […]

ارسال توسط :
پ
پ

امام جمعه بناب گفت: انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است که یک چله پرافتخار و بدون خیانت به آرمانهایش پشت سر نهاده است

به گزارش بناب پرس، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بناب ضن عرض تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر (ع) و عرض تبریک و گرامیداشت پیشاپیش اعیاد عرفه، قربان و غدیرخم، با اشاره به موضوع همت، اهتمام و غیرت اظهار داشت: همت ریشه و اساس همه تحول ها، تمدن ها و ترقی هاست؛ ملتی که روح بزرگ و همت بلند را تعقیب نماید، فرد یا مردمی که مقاصد و آرمان های اعلی را در نظر بگیرد و خود را برای کارهای پست و حقیر درگیر نکند، چنین فرد یا چنین ملتی طولی نخواهد کشید سرور و سالار روزگاران بوده و کریمانه زندگانی بسر خواهد برد.
وی افزود: جایگاه و منزلت هر شخص و هر جامعه را کم و کیف سعی و همت او تعیین می کند، آنان که در مصاف زندگی و در میدان سعی و کوشش و عمل دوراندیش بوده و چشم به قله های عزت و شرف دوخته و تمام سعی شان رسیدن به کمال برتر متمرکز است، در آسمان و سپهر انسانیت به اوج پرواز نموده و تمدن ها را ساخته و همچو اصحاب کهف، شهدای کربلا، سلمان و ابوذر و مقداد از خود نام و نشان و عزت و عظمت به یادگار گذاشته اند.
خطیب جمعه شهرستان بناب تصریح کرد: اگر همین ملت ایران بی همتی بخرج داده بود و دست به انقلاب و تحول نزده و با تساهل و تسامح به سر برده بود، صدها سال هم وضع جز اسارت، بردگی و حقارت نبود و همیشه باید تحت امر و چشم به خارج و بیگانه ذلیل و حقیر و بی اختیار بسر می برد.
حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) که من آمده ام شما را آقا کنم؛ گفت: امروز بعد از ۴۰ سال دنیا عملاً اقرار می کنند که ایران عزیز و سرور است، و همه دولت های اطراف به فکر افتاده اند که باید با ایران ساخت و پیوند نموده و به این نتیجه رسیده اند از آمریکا برای آنها چراغی روشن نخواهد شد گرچه آشکارا اظهار نمی کنند.
وی با اشاره به رفتار محترمانه مأموران عربستان سعودی با حجاج ایرانی خاطر نشان کرد: اینها آدم نشده اند، ماهیت شان همان است که بودند، بلکه این ایران است که آقا شده وعزت و عظمت پیدا کرده است و این همان ثمره شیرین همت و نتیجه اطاعت از ولایت و عمل به آیات قرآن است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب اظهار داشت: امروز مشکلات اقتصادی، تورم و گرانی داریم، بعضی آشفتگی ها وجود دارد، اما ذلت و حقارت، سرسپردگی و بردگی نداریم و تکیه بر نامردان نکرده ایم.
حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی تأکید کرد: رهبر فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم در توصیف و تمجید ۴۰ سال مقاومت و مردانگی ملت ایران فرمود: «از همه ملت های زیر ستم کمتر ملتی به انقلاب همت می گمارد و در میان ملت هایی که به پا خواسته و انقلاب کرده ا ند، کمتر دیده شد که توانسته باشند کار را به نهایت رسانده و به جز تغییر حکومت ها، آرمان های انقلابی را حفظ کرده باشند».

امام جمعه بناب با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است که یک چله پر افتخار بدون خیانت به آرمان هایش پشت سر نهاده است گفت: در صدر اسلام نهضت و انقلاب ریشه ای نبی مکرم اسلام که بستر تمدن و ترقی را پایه ریزی کرده و آرمان های توحیدی را جایگزین شرک و بت پرستی کرده بود، به محض رحلت آن بزرگوار دستخوش تحریف شده و جاهلیت عمیق تر و بت پرستی خطرناک تر گریبانگیر مردم و انقلاب پیامبر اکرم شد.
وی افزود: چنانکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره فرموده اند: تقریباً همه تحول ها، اکثر قیام ها، نهضت ها و انقلاب ها در بلاد اسلامی و غیر اسلامی ختم به خیر نبوده بلکه دستخوش تحریف، تقلب و خیانت گردیده است.
حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با اشاره به اینکه انگلیس و آمریکا امروز از ثروت های بادآورده شما ملت دارد فرمانفرمایی می کند، گفت: استخوان بندی اقتصاد غرب و آمریکا عمدتاً از نفت و دیگر معادن و ثروت های ایران و دیگر مردم ستمدیده و مظلوم منطقه است.
وی در پایان با نثار درود و سلام بر شهدای عصر جدید و ملت شریف ایران تصریح کرد: با مقاومت و ایستادگی خود دست ناپاک غارت گران را از ذخایر این کشور کوتاه و در پای ارزشها و آرمانها همچو کوه ایستادید و امروز ۴۰ سال از عمر انقلاب سپری شده که این وفا به هیچ دولت و امام و پیغمبری نشده است.

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.