حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
اعزازی: تکمیل بزرگترین طرح ملی بناب منتظر تخصیص اعتبار/ طرح پتروشیمی بناب با مشکل تامین خوراک و نبود سرمایه گذار مواجه است
01 فوریه 2019 - 20:47
شناسه : 558
بازدید 123
3

ضیاءاله اعزازی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی امروز صبح در نشست خبری در جمع خبرنگاران با تبریک ایام الله دهه فجر گفت: امام راحل الگوی یک انسان کامل بود، روحیه خودباوری به مردم ایران ارمغان آورد متأسفانه دشمنان و برخی نادانان در داخل کشور سعی می کنند نقش حضرت امام را کمرنگ جلوه […]

ارسال توسط :
پ
پ

ضیاءاله اعزازی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی امروز صبح در نشست خبری در جمع خبرنگاران با تبریک ایام الله دهه فجر گفت: امام راحل الگوی یک انسان کامل بود، روحیه خودباوری به مردم ایران ارمغان آورد متأسفانه دشمنان و برخی نادانان در داخل کشور سعی می کنند نقش حضرت امام را کمرنگ جلوه دهند.
وی افزود: اگر منطقی فکر کنیم دستاوردهای امروز انقلاب اسلامی با ۴۰ سال قبل قابل مقایسه نیست و امروز ایران در تمام زمینه ها اعم از علمی، نظامی، عمرانی پیشرفت های قابل توجهی دارد.

اعزازی در ادامه در پاسخ به سؤالات خبرنگاران به سه طرح های ملی شهرستان اشاره کرد و گفت: بزرگترین طرح، استادیوم ورزشی است که تفکیک بودجه سال ۹۷ فعلاً ابلاغ نشده و کارهایی که انجام می گیرد از اعتبارات سال ۹۶ است و مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این پروژه تخصیص یافته است. این پروژه تا سال ۹۹ تکمیل خواهد شد بشرطی که ۱۰۰ درصد اعتبار تخصیص یابد؛ پروژه دوم پل میدان معلم است که در نیمه دوم سال ۹۶ و سال ۹۷ پیشرفت فیزیکی قابل توجهی داشته و امید است بزودی بهره برداری شود و پروژه سوم نیز دشت بناب است که به بهانه احیای دریاچه ارومیه تعطیل شد.

وی در پاسخ به سؤال لزوم انتخاب مشاور در سال آخر مجلس دهم اظهار کرد: طبق قانون نماینده می تواند در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی مشاور داشته باشد و ما نیز از ابتدا مشاور داشتیم ولی اخیراً با توجه به نیاز شهرستان این مشاوران نمود بیشتری پیدا کردند و نتیجه خوبی هم بدست آوردیم.

نماینده بناب در خصوص طرح پتروشیمی بناب اذعان کرد: این طرح در مجلس هشتم کلید خورد و ۱۹ نماینده استان نیز همراهی کردند، لوله خوراک اتیلن که از مهاباد آمده بود، دستور انتقال خط لوله خوراک از میاندوآب به تبریز نیز صورت گرفت. اکنون به دلیل مشکل تأمین آب و با توجه به وضعیت دولت در تأمین بودجه به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم، امیدوارم این امر اتفاق بیفتد.

وی در مورد سیاست های دولت برای برون رفت از بحران های بین المللی گفت: هر وقت در مقابل فشارها عقب نشینی کرده ایم شکست خورده ایم و اعتماد به غربی ها و آمریکا ساده لوحی است. ما مخالف مذاکره نیستیم اگر منافع ملی و عزت ملت ایران را تأمین بکند. کارشناسان بر این باورند که تحریم ها اثری بر ملت ایران ندارد اما مسئولان قصور می کنند. دولتمردان ما باور ایرانی ندارند و امیدوار به اراده های خارجی هستند.

اعزازی در مورد اظهارات پروژه غیر ضروری پل میدان معلم اظهار داشت: آقای فرماندار در خصوص اظهارات خود پاسخ بدهد، ولی این پروژه در زمان خود جزو ضروریات بود که پیشنهاد شد و قرار شد توسط شهرداری اجرا شود، ولی با توجه به عدم توان مالی شهرداری آن به عنوان پروژه ملی تعریف و تصویب شد که راه و شهرسازی این کار را انجام دهد. روند اجرایی آن چنانکه بارها گفته ام از طرف مسئولین شهرستان کم کاری صورت گرفته و اجرای آن با کندی مواجه شده است.

نماینده بناب در خصوص اظهارات مدیرکل میراث فرهنگی استان که گفته بود از بابت تبریز ۲۰۱۸ به هر نماینده ۵ میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده است، گفت: آقای آبدار در جذب اعتبار عادی خود عاجز است، این پرداخت ربطی به تبریز ۲۰۱۸ ندارد و دولت در ردیف طرح های ملی نیمه تمام پرداخت کرده و بنده نیز مختار بودم در طرح پل میدان معلم، استادیوم ورزشی یا طرح های بهداشتی هزینه کنم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص وضعیت بهداشت و درمان در شهرستان اظهار کرد واقعاً در اورژانس با کمبود پزشک مواجه هستیم و این کشوری است، دولت در پرداخت های پزشکان با مشکل مواجه است. هم اکنون ۴ متخصص طب اورژانس و ۷۰ پزشک متخصص در بناب وجود داردو نباید به خاطر انتقال یک بیمار برای درمان به شهرستان همجوار تمامی خدمات درمانی شهرستان را زیر سوال ببریم. مردم از مراجعات غیر ضروری به اورژانس و بیمارستان اجتناب کنند و برای درمان های سرپایی به درمانگاههای سطح شهر که با تعرفه دولتی ویزیت می کنند مراجعه نمایند. وی همچنین افزود: ادعا می کنم بهداشت و درمان شهرستان بناب با توجه به شهرهای اطراف در وضعیت مطلوب قرار دارد.

وی در خصوص حمایت مجلس از معیشت مردم گفت: نظام اولویت اول را برای معیشت مردم اختصاص داده است، سؤال از رئیس جمهور در جهت تقویت اقتصاد و معیشت مردم بود و قانع نشدن نمایندگان و حتی حامیان رئیس جمهور نشان داد که در خصوص معیشت مردم بحث جناح مطرح نیست.

اعزازی ادامه داد: من با استانی شدن انتخابات مجلس موافق نیستم بخاطر اینکه اجرایی نیست و به نفع مردم نمی باشد، این طرح اگر چه به نفع بنده و سایر نمایندگان شناخته شده باشد به هر حال من آن را قابل اجرا نمی بینم و امیدوارم شورای نگهبان این طرح را رد کند.

وی در پایان سخنان خود با توجه به تغییرات گسترده در شهرستان گفت: بانی این تغییرات من نیستم و آن را به صلاح دستگاههای اجرایی نمی بینم. با توجه به زاویه ای که با دولت دارم هرگز تغییرات نمی تواند با اراده من صورت بگیرد.

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.