حدیث روز
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «اى على! ... مَثَل تو و امامان از نسل تو پس از من، همچون كشتى نوح است كه هر كس بر آن سوار شد، رهايى يافت و هر كه از آن باز ماند، غرق گشت و مَثَل شما، همچون اختران است كه هر گاه يكى ناپديد شود، ديگرى پيدا مى‌گردد تا به روز رستاخيز». كمال الدين: ص ٢٤١ ح ٦٥

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 3099 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 3×
آغاز سالتحصیلی حوزه های علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان بناب
25 آگوست 2019 - 0:36
شناسه : 1933
بازدید 90
5

آغاز سالتحصیلی حوزه های علمیه شهرستان بناب + تصاویر سالتحصیلی ۹۹_۹۸ حوزه های علمیه ولی عصر (عج) شهرستان بناب عصر امروز با سخنرانی حضرت آیت الله رسولی محلاتی رسما آغاز شد به گزارش بناب پرس، حضرت آیت الله رسولی محلاتی با بیان اینکه طلاب باید ۴ عنصر نظم، اعتماد، توسل و انس با قرآن را […]

ارسال توسط :
پ
پ

آغاز سالتحصیلی حوزه های علمیه شهرستان بناب + تصاویر

سالتحصیلی ۹۹_۹۸ حوزه های علمیه ولی عصر (عج) شهرستان بناب عصر امروز با سخنرانی حضرت آیت الله رسولی محلاتی رسما آغاز شد

به گزارش بناب پرس، حضرت آیت الله رسولی محلاتی با بیان اینکه طلاب باید ۴ عنصر نظم، اعتماد، توسل و انس با قرآن را سرلوحه خود قرار دهند به بیان خاطراتی از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در این زمینه ها پرداخت.

وی افزود: امام خمینی در مدّت زندگی پر برکت خود همواره نظم و برنامه ریزی را سر لوحه کارهای شخصی و غیر شخصی قرار می دادند، به طوری که اطرافیان دقیقاً نظم و ترتیب را در زندگی ایشان درک می کردند زیرا نظم یکی از اساسی ترین برنامه های انسان متعهد در ارتباط برقرار کردن با خالق است.

وی با بیان اینکه دومین عامل توفیق امام خمینی(ره)، ریشه در اعتقاد و ایمان به بندگان خدا دارد، گفت: امام خمینی(ره) به قدرت مردم اعتماد و ایمان داشتند و تأکید می‌کردند که اگر مردم همیشه در صحنه باشند، خدا هم به خاطر مردم به این نظام و به این کشور کمک خواهد کرد.

آیت الله رسولی محلاتی تصریح کرد: حضرت امام (رض) همواره با قرآن مأنوس بودند، بخصوص در ماه مبارک رمضان وقتی نجف بودند هر سه روز یک دوره قرآن را ختم می ‏کردند و زمانی که در جماران بودند به خاطر کهولت سن هر ده روز یک بار قرآن را ختم می ‏کردند. در ایام سال ماهی یک بار قرآن راختم می‏ کردند. ایشان همواره با قرآن مأنوس بودند. یک جزء قرآن را هشت قسمت کرده و هر قسمت را در زمان خاصی قرائت می‏ کردند. گاهی مدتها روی یک جمله (آیه) قرآن مکث می‏ کردند.

یار دیرین امام و رهبری همچنین اضافه کرد: «علاقه حضرت امام به اهل بیت رسول اللّه صلی الله علیه و آله وسلم در حد وصف ناشدنی است. امام، عاشق آنهاست؛ عاشقی که تا صدای «یا حسین» بلند می شود، بی اختیار اشک می ریزد. امام با اینکه در برابر مصیبت ها صابر است و حتی در برابر مصیبتی چون شهادت حاج آقا مصطفی اشک نمی ریزد، اما به مجرد اینکه یک روضه خوان بگوید «السلام علیک یا ابا عبد اللّه» قطرات اشک از دیدگانش فرو می چکد».

وی همچنین اضافه کرد: عشق و محبت به اهل بیت علیهم السلام سراسر وجود امام رحمه الله را گرفته بود، در حدی که خویش را همواره به آنان نزدیک می دید: «امام در برخورد با مشاهد مشرفه و در تشرف به زیارت قبور مطهر معصومین علیهم السلام، چنین بود که گویا امام را ناظر و حاضر در جلو چشم خود می دید».

تصاویر:

ثبت دیدگاه

قوانین سایت :
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.